Obľúbené produkty

Vrásky okolo očí a na čele zo stresu? Pomáha joga a cvičenie

Stres vo všeobecnosti vnímame ako niečo škodlivé pre naše zdravie. Je potrebné si však povedať, že existuje rozdiel medzi dobrým a zlým stresom.

Dobrý stres – určité množstvo stresu môže pre nás znamenať výzvu a pomôcť nám v riešení problémov a plnení úloh. Zlepšuje rozvážnosť a zrelosť, stávame sa silnejšími a bystrejšími, lepšie zvládame stresové situácie.

Zlý stres – chronický opakujúci sa stres môže byť škodlivý a ak trvá príliš dlho, odrazí sa na zdraví. Spôsobuje vyčerpanosť a zdravotné problémy, ako napríklad vysoký krvný tlak.

Stres a telo

Stresované telo produkuje viac hormónov adrenalín, noradrenalín a kortizol. Tie nás pripravia na psychické vypätie zvýšením činnosti srdca a uvoľnením mastných kyselín a glukózy do krvného obehu. To môže viesť k predčasnému starnutiu pokožky a celého tela.

Symptómy stresu

Ak trpíte pretrvávajúcim stresom, môžete si na sebe všimnúť niektoré z nasledujúcich symptómov:

  • Vysoký krvný tlak
  • Návaly paniky
  • Zrýchlené dýchanie
  • Kožné problémy – fľaky, ekzém, psoriáza
  • Bolesti hlavy
  • Nespavosť
  • Depresia
  • Strata apetítu alebo nadmerné jedenie
  • Vypadávanie alebo zlý stav vlasov
  • Strata libida
  • Podráždenosť
  • Strata zmyslu pre humor alebo žiadna potreba sociálneho kontaktu
  • Zmätenie, zábudlivosť, obtiažne rozmýšľanie
  • Nízka sebaúcta

Ak máte niektorý z týchto symptómov, je vhodné poradiť sa so svojím lekárom. Príčina môže byť vážnejšia. Často však dokážete stres poraziť aj sami. Existuje mnoho metód, ako napríklad porozprávať sa s niekým blízkym alebo pokúsiť sa zistiť jeho príčinu.

Antistresové tipy

Cvičenie – akákoľvek forma cvičenia zvyšuje produkciu endorfínu (hormónu dobrého pocitu). Plávanie, beh, bicyklovanie, prechádzky na čerstvom vzduchu, posilňovňa – to všetko vám môže pomôcť.

Masáž – je výbornou relaxačnou metódou na uvoľnenie napätia. Ak máte partnera ochotného vás pomasírovať, máte veľké šťastie!

Joga – relaxačné cvičenie na uvoľnenie negatívnych emócií a telesného napätia. Ponaťahuje vaše telo a navyše pracuje s vnútornými orgánmi. Zabezpečí mier a harmóniu tela aj ducha.

Nepite kofeínové nápoje – kofeín je počas stresu ešte nebezpečnejší, pretože tiež zvyšuje srdcovú činnosť a podporuje pocit strachu a obáv. Presedlajte na bylinné čaje a iné bezkofeínové nápoje.

Jedzte antistresové potraviny – aminokyselina tryptofán môže pomôcť v produkcii serotonínu (hormónu vznikajúcom v mozgu a spôsobujúcom dobrý pocit). Prirodzene sa nachádza v morčacom mäse, arašidoch, tofu a sezame a oveľa ľahšie sa do mozgu absorbuje, ak jete potraviny bohaté na karbohydráty. Vyhýbajte sa mastným, sladkým a soleným jedlám, zvoľte radšej celozrnné výrobky, kvalitné arašidové maslo či pastu tahiny (vyrába sa zo sezamových semienok).

Stres a pokožka

Ako som  už spomínala, počas stresových situácií sa do krvného obehu uvoľňuje viac mastných kyselín a glukózy. To môže predčasne poškodiť pokožku procesom nazývaným glykácia. Zvýšená glukóza vtedy viaže proteíny, čo negatívne ovplyvňuje kolagénové vlákna a spojivové tkanivá a narušuje pokožku. Carnosine ma pozoruhodnú schopnosť zvrátiť tento proces. Bol vynájdený v Rusku. CARNOSINE (karnozín) má pozoruhodnú schopnosť omladzovať bunky, obnovovať ich normálne vlastnosti a predlžovať ich životnosť.

Stres a tvár

Chronický stres ovplyvňuje pokožku mnohými spôsobmi a prejavuje sa na vzhľade tváre. Pocit strachu a napätia sa na nej usádza a môže viezť k iným ťažkostiam ovplyvňujúcim vzhľad pleti, ako napríklad nespavosť. Tá zabraňuje prirodzenému obnovovaniu pokožky, ktorá je mdlá a bledá. V strese sa často spoliehame na alkohol či cigarety, ktoré sú nepriateľom nie len pre zdravie tela, ale aj pleti. Prejedanie sa vedie k prírastku váhy aj na tvári, nezdravé mastné jedlá môžu spôsobiť škvrnitosť a mdlosť pokožky. Naopak, rýchly úbytok váhy zase vedie k ochabnutiu pleti.

Tvárová joga

V prvom rade je potrebné odhaliť príčinu stresu a snažiť sa ju odstrániť. Ak už vaša tvár javí jeho známky, pomôcť vám môže vhodné tvárové cvičenie, ktoré funguje ako prevencia alebo eliminácia už existujúcich stresových vrások a liniek.

Stresové vrásky okolo očí

Jemná pokožka okolo očí je jednou z prvých oblastí vzniku stresových vrások. Tento cvik pôsobí na kruhový očný sval obklopujúci celé oko a predchádza a eliminuje kohútie stopy.

To sú vrásky na vonkajšom kútiku oka.

Postup:

▸ Pohodlne sa usaďte alebo si ľahnite.

▸ Ukazovák a prostredník položte na kohútie stopy.

▸ Pevne zatvorte oči a zároveň veľmi jemne ťahajte kútiky očí do strán smerom ku vlasom. Budete cítiť jemný ťah a napätie.

Dávajte pozor aby ste neťahali pokožku nasilu, máte cítiť jemný ťah pod prstami a napätie.

▸ Držte pozíciu 5 sekúnd.

▸ Opakujte 10-krát.

Stresové vrásky na čele

Tento cvik spevní čelo, zabráni jeho poklesu a vzniku vrások na čele. Čelo nám vekom klesá, spôsobuje to to, že naše oči pôsobia menšie, kohútie stopy na vonkajšom kútiky sa tým pádom prehlbujú a obočie klesá. Čelový sval ovplyvňuje výzor tváre a je jedným z najdôležitejších svalov. 

Postup:

▸ Pohodlne sa usaďte na rovnú stoličku, alebo si hlavu môžete aj oprieť a zatvorte oči.

▸ Položte jeden alebo dva prsty ponad obočia.

▸ Prstami jemne zatlačte.

▸ Tlak držte a zdvihnite obočia.

▸ Počítajte do 5 a následne uvoľnite.

▸ Opakujte 10-krát.

Odporúčané produkty

Iveta Štecová
Iveta Štecová
Articles: 451