Obľúbené produkty

Palming ako univerzálne cvičenie? Zlepší zrak, uvoľní bolesť a upokojí

Prikryte si oči dlaňami

Palming je metóda, ktorá vám zlepší zrak a uvedie vás do príjemnej relaxácie. Je účinnejší, keď máte oči otvorené a vydržíte dlhší čas. Jedná sa o formu meditácie, pri ktorej zablokujete vonkajší svet a sústredíte sa na svoje vnútro, upokojíte myseľ, spomalíte dýchanie a uvoľníte telo. Je to jednoznačne liečivé a obnovujúce cvičenie.

Zlepšenie zraku

Ak si chcete zlepšiť zrak prirodzenou cestou, určite palming vyskúšajte. Využíva ho aj známy oftalmológ, William H. Bates. Vo svojej knihe vysvetľuje, ako sa jeho pacientom výrazne zlepšil zrak po tom, ako si pravidelne zakrývali oči dlaňami.

Cieľom je vidieť len najtmavšiu tmu, akú si dokážete predstaviť, aby ste blokovali stimuláciu optického nervu svetlom. Dr. Bates zistil, že narušenie organizmu vplyvom únavy, hladu, zlosti, obáv či depresie môže viezť k vnímaniu imaginárneho svetla či farieb počas palmingu. Videnie čohokoľvek iného ako tmy počas toho, ako máte prikryté oči, ilustruje, ako je vaša myseľ spojená s očami. Jedná sa o symptóm nekontrolovanej predstavivosti.

Jednou z možností, ako zvýšiť kvalitu palmingu, je pozerať predtým na čierny predmet, ktorý si vaša myseľ zapamätá. Berúc do úvahy neustály pohyb očí, palming môžete zlepšiť aj pozeraním na najčernejší bod či objekt, následným prechodom na čiastočne sivý predmet a naspäť.

Pomoc pri navodení spánku

Palming môžete využiť ako pomoc pri navodení spánku. Vizualizujte si príjemnú situáciu, ako napríklad ležanie na pláži s nohami vo vode. Vlny vás jemne omývajú, cítite, ako voda pramení smerom ku krku a opäť nadol. Alebo si vymyslite vlastnú scénu v prírode, ktorá vám vyhovuje.
Palming blokuje stimuláciu optického nervu, preto prirodzene upokojuje celý nervový systém.
Rovnako je dobrým cvičením pri snahe zobudiť telo a myseľ počas rána, obzvlášť ak ho doplníte očnými cvikmi. Funguje to rovnako ako ranná sprcha či skonzumovanie banánu.

Upokojenie mysle

Palming môže zahnať úzkosť, hnev, depresiu, strach či iné negatívne emócie a stavy mysle. Toto
dosiahnete primárne spomalením dychu, kontrolu získate blokovaním videnia a pozornosťou mysle. Zakrývanie očí je častou obrannou reakciou v prípade stresu. Pri palmingu počúvajte, ako sa nadychujete a vydychujete. Dýchajte zhlboka od hrude až do brucha. Vnímajte, ako sa vám bruško zdvíha a klesá.

Uvoľnenie bolesti

Palming môže uvoľniť telesnú aj mentálnu bolesť. Pomáha pri bolestiach hlavy, krku a ramien, pretože svaly týchto oblastí sú navzájom prepojené. Predstavte si, ako sa uvoľňujú, začnite na chodidlách a prechádzajte po celom tele.

Ako správne „palmovať“

1. Sústreďte sa na energiu vo vašich rukách, najlepšie ju vytvoríte trením dlaní o seba, kedy generujete teplo. Alebo ich môžete o seba tlačiť, akoby ste držali nejaký malý predmet. Je možné, že túto energiu pocítite aj bez akejkoľvek prípravy. Ak máte ruky studené, môžete si ich zohriať, chlad však taktiež prináša isté benefity rovnako ako studený zábal.

2. Spojte ruky tak, aby sa prsty trochu prekrývali a položte ich na oči. Prsty ľavej ruky majte jemne
zatlačené na treťom oku (priestor v strede čela) a prsty pravej ruky jemne prekrývajú tú ľavú. Dlane netlačia na oči, iba jemne na kosti.

Palming má dvojnásobný účinok – fyzicky blokuje svetlo, môže sa však využívať aj pri tme, kedy prenáša energiu z rúk. Vytvára most liečivej energie od rúk smerom k očiam pre zlepšenie fyzického a k tretiemu oku pre zlepšenie vnútorného zraku.

3. Uvoľnite sánku, ústa majte však zatvorené, ruky sú stále na tom istom mieste. Jazyk akoby plával smerom k podnebiu za hornými zubami.

4. Napínanie očí a očné cviky môžu byť tiež nápomocné. Gúľajte očami a pohybujte nimi nahor a nadol, zo strany na stranu.

Ak palming trvá dlhšie ako minútu, podoprite si lakte, aby sa uvoľnilo celé telo. Ak ležíte v posteli, dajte si pod lakte vankúše. Pri sede na stoličke si ich tiež niečím podoprite, pri sede na zemi si podoprite chrbát, oporou sú tiež kolená.

Iveta Štecová
Iveta Štecová
Articles: 451