Obľúbené produkty

4 tipy ako si vybudovať neotrasiteľnú sebadôveru pomocou meditácie

Cítili ste sa niekedy ponížení šéfom alebo členom rodiny bez zjavného dôvodu? Pochybovali ste niekedy o vlastnej existencii a presvedčeniach? Mali ste niekedy pocit, že nie ste dosť dobrí, múdri či atraktívni? Ako áno, je to v poriadku. Je to totiž prirodzené a ľudské.

Každý z nás občas pochybuje sám o sebe. Ak však tento pocit trvá príliš dlho, môže výrazne narušiť našu sebaúctu a sebadôveru. Našťastie existuje meditácia, ktorá má preukázateľné výsledky a efektívne pomáha pri týchto mentálnych ťažkostiach. Zmení vám život a pomôže nájsť samého seba. Ak budete veriť sami sebe, nebudete do toho nútiť ostatných, nebudete potrebovať ich súhlas s tým, čo robíte a celý svet vás bude akceptovať.

Tu je zopár tipov a techník, ktoré vám pomôžu vo vybudovaní si sebavedomia prostredníctvom meditácie a jej zavedení do každodenných činností.

4 tipy na vybudovanie neotrasiteľného sebavedomia

1, Vytvorte si rutinu

Prvým krokom je vytvoriť si 10-minútovú rutinu každé ráno, kedy si sadnete, zatvoríte oči a budete zhlboka dýchať. Spojíte sa so svojím vnútrom, venujete čas sebe a činnostiam, ktoré máte radi, a tým sa budete cítiť šťastnejší a zvýšite si sebavedomie.

2, Vedomá meditácia

Akonáhle si vytvoríte rutinu, vyskúšajte aplikovať techniku vedomej meditácie. Tá prináša vedomú voľbu myšlienok a pocitov, čím naplníte to, čo práve chce vaše telo aj myseľ.

Ako to dosiahnuť

Pokojne si sadnite a sústreďte sa na váš dych. Opakujte si nejaké slovo alebo vetu, čím sa lepšie sústredíte na tok myšlienok. Budete ich sledovať ako iná osoba, nesúďte, neovplyvňujte ani ich nemeňte. Akonáhle vypočujete vaše myšlienky, budete im dôverovať a zvýšite si pocit bezpečia a sebaúcty.

16 SEKUNDOVÁ MEDITÁCIA PROTI VRÁSKAM, UVOĽNENIE TELA A MYSLE PODĽA DUCHOVNÉHO DAVIDJI

3, Meditačné jogové pózy

Tie predstavujú tretí stupeň meditácie, kedy kombinujete vedomú meditáciu a jogové pózy. Dosiahnete tým harmonizáciu mysle a duše a zdvojnásobíte účinok. Kubera Mudra, meditačná póza, vám pomôže zvýšiť sebadôveru.

Sadnite si, palec, ukazovák a prostredník sa dotýkajú, zvyšné prsty zohnite a položte na stred dlane. Vedome dýchajte a pokúste sa ukľudniť a spojiť so svojím vnútorným ja.

4, Osloboďte sa

Väčšina z nás bola vychovaná tak, aby dbala na názor ostatných. To, čo si o nás iní ľudia myslia, sa väčšinou týka len vonkajšej stránky. Konflikt medzi vonkajškom a vnútrom vedie k zmätenosti, rozpakom, pocitu neadekvátnosti, beznádeje, pochybnosti o vlastnej hodnote a strate sebavedomia. Vďaka meditácii môžete oslobodiť svoje skutočné ja a oddeliť nesprávne vnímanie okolia a realitu.

Vyskúšajte techniku pozitívnej konverzácie so samým sebou a používajte pri tom vety ako „Dnes sa mi darí“, „Môžem byť najlepší“, „Prekonám prekážky“, „Dokážem vyhrať“, „Sám si určím pravidlá“, atď. Zakaždým si vyberte jednu takúto myšlienku, zakoreňte ju v mysli a naučte mozog pozitívne myslieť.

Meditácia vám pomôže zostať sústredení a eliminuje zo života nepodstatné veci. Akonáhle prevezmete kontrolu nad vašimi pocitmi, okolitý svet vás prestane prílišne ovplyvňovať. Každá negatívna reč či konanie iných ľudí prestane hýbať vaším sebavedomím a vy budete schopní ju lepšie spracovať a nebudete ňou príliš zasiahnutí. Ľudia, materiálne statky, ciele či neúspechy vás už nedokážu rozhádzať.  

Na záver

Meditácia môže priniesť do vášho života neobyčajné zážitky a pocity, a to v priebehu niekoľkých dní, kedy zistíte, aká je mocná. Stačí vám 10 minút denne v pohodlí domova, alebo môžete využiť asistované videá či audio-nahrávky, ktoré si stiahnete z internetu. V každom prípade meditujte pravidelne a budete prekvapení pozitívnymi zmenami vo vašom živote.

Odporúčam aj tieto články

6 ÚČINNÝCH CVIKOV AKO BYŤ KAŽDÝM DŇOM MLADŠIA A KRAJŠIA

POZNÁTE 4 ÚČINNÉ ZRÝCHĽOVAČE METABOLIZMU? AKO PO 40TKE SCHUDNÚŤ 2X VIAC

VRÁSKY POD OČAMI, POKLESNUTÉ VIEČKA A PRIEHLBINY?

ZÁZRAČNÁ INGREDIENCIA VRAJ NEEXISTUJE, ALE TENTO RETINOL K NEJ MÁ VEĽMI BLÍZKO!

Iveta Štecová
Iveta Štecová
Articles: 451