Obľúbené produkty

14 dennodenných zlozvykov, ktoré urýchľujú starnutie

Starnete príliš rýchlo a neteší vás pohľad do zrkadla? Nasledovné činnosti robíte pravdepodobne každý deň a môžu zrýchľovať vaše starnutie. Môže to byť jedlo, ktoré jete, alebo spôsob, akým spíte. Tu sú najčastejšie zvyky, ktoré vás robia staršími a tipy, ako to zmeniť.

Robíte všetko naraz

Ak je váš zoznam denných aktivít príliš dlhý, spôsobujete si stres a zaťažujete vaše telo. Zväčša nič poriadne nedokončíte a cítite sa veľmi hekticky. Stres navyše uvoľňuje voľné radikály, ktoré poškodzujú bunky a spôsobujú starnutie. Namiesto vykonávania viacerých úkonov naraz, pokúste sa sústrediť len na jednu úlohu a až keď ju dokončíte, prejdite na ďalšiu.

Šúchate si oči po prebudení

Ak si ráno po prebudení prešúchate oči,  robíte chybu. Takéto mechanické trenie poškodzuje jemné tkanivo očných viečok, elastínne vlákna stratia pružnosť a pokožka povoľuje. Takto poškodenú pokožku už nespevní ani cvičenie, ani očný krém.

Nikdy nevynecháte dezert

Okrem toho, že cukor spôsobuje priberanie na hmotnosti, pridá roky aj vašej tvári. Jeho molekuly sa napájajú na proteínové vlákna v každej bunke a spôsobujú jej poškodenie, tzv. glykáciu. To môže viezť k strate žiarivosti pleti, tmavým kruhom pod očami, napuchnutej tvári, tvorbe jemných liniek a vrások, strate kontúr tváre a zväčšeným pórom. Ak si chcete zachovať svoju mladistvosť, cukru sa radšej vyhýbajte.

Nedostatočne spíte

Nedostatok spánku vedie nie len k vačkom pod očami, skracuje vám aj život. Optimálne je spať aspoň sedem hodín každú noc. Ak trpíte dôsledkami nedostatočného spánku ako málo energie, pomalosť, problémy pozornosti či prírastok váhy, skúste chodiť spať skôr.

Príliš sledujete televíziu

Istá štúdia v Britskom žurnále športovej medicíny vykonávaná na 11.000 Austrálčanoch vo veku 25 rokov a viac dokázala, že každou hodinou sledovania televízie si človek kráti život o 22 minút. Navyše ľudia sledujúci TV šesť hodín denne žijú o 5 rokov kratšie ako tí, čo ju nesledujú. Tento efekt je spôsobený najmä sedením na mieste a pasivitou, ako sledovaním ako takým. Ak sedíte vkuse viac ako 30 minút, telo začne ukladať cukor v bunkách, čo spôsobuje nadváhu a starnutie. Ak už musíte sedieť, či už za televízorom alebo počítačom, urobte si každých 30 minút prestávku aspoň na malú prechádzku.

Máte sedavý spôsob života

Nebezpečenstvo sedavého spôsobu života je každému dobre známe – ohrozujete si obličky, kardiovaskulárny systém či zvyšujete riziko rakoviny a obezity. Naopak, cvičenie pomáha týmto ochoreniam predchádzať, čo dokazuje iná štúdia rovnakého periodika. Tá hovorí o tom, že kto cvičí aspoň 150 minút týždenne, žije až o 10 – 13 rokov dlhšie.

Nepoužívate očný krém

Každodenné používanie kvalitného očného krému pomáha zabraňovať predčasnému starnutiu pokožky a tvorbe vrások. Pleť okolo očí je tenšia ako na iných partiách a starne rýchlejšie, avšak správna starostlivosť o ňu vám môže ubrať zopár rokov. Kvalitný očný krém by mal obsahovať retinol, čo je forma vitamínu A, zmäkčovače, zvláčňovače, antioxidanty, kyselinu hyalurónovú a vitamín C. Všetky tieto zložky podporujú tvorbu kolagénu a elastínu pre pevnejšiu pokožku a redukciu jemných liniek v okolí očí.

Očný krém na nočné ošetrenie s retinolom a kyselinou hyaluronovou Advanced Night Eye je špeciálne určený pre aplikáciu večer. Zloženie navrhnuté s ohľadom na jemnú oblasť očného okolia hydratuje a vyhladzuje pleť a redukuje všetky známky jej starnutia, predovšetkým jemné vrásky a ryhy.

Opaľovací prípravok používate len na dovolenke

Často sa stáva, že používate opaľovacie prípravky len počas pobytu pri mori, zabúdate však na každodenné činnosti vonku. Aj vtedy ste totiž vystavení UV žiareniu, ktoré je prítomné aj pri oblačnom počasí. Používajte preto opaľovací prípravok s ochranným faktorom 30 až 50 vždy, keď idete von. Ja odporúčam opaľovacie krémy Heliocare, ktoré sú obohatené o Fernblock, so silnou antioxidačnou a reparačnou aktivitu a ochranou pokožky pred poškodením spôsobeným slnečným žiarením. Minimalizuje vznik hyperpigmentácii, spomaľuje proces starnutia pleti a redukuje prejavy slnečnej alergie. 

Nosíte príliš veľa make-upu

Výrazný a hrubý make-up môže upchať póry a spôsobiť podráždenie pokožky. Kozmetické produkty obsahujúce parfumy, dráždivé chemické látky či alkohol pleť vysúšajú a odstraňujú z nej prirodzený maz, čo vedie k predčasnej tvorbe liniek a vrások. O vhodných kozmetických výrobkoch sa môžete poradiť s kožným lekárom.

Spíte s tvárou na vankúši

Spánok na bruchu či boku s tvárou zaborenou do vankúša môže spôsobiť tvorbu vrások a urýchliť starnutie. Spojivové tkanivá a kolagén na tvári sa vekom oslabujú a vankúšom si môžete vytvoriť linky, ktoré sa už ťažko vystrú naspäť. Ideálne je spať na chrbte alebo si kúpiť jemnú saténovú povliečku.

Prekurujete domácnosť

Chladné zimné počasie zvádza prikúriť si trochu viac a užívať si teplo domova. Zakaždým, keď prihodíte v krbe alebo otočíte termostat si uvedomte, že vysúšate vzduch v miestnosti, čo môže viezť k suchej, zapálenej a staršie pôsobiacej pokožke. Investujte to zvlhčovača vzduchu, ktorý zvláčni aj vašu pleť, alebo si do izby postavte misku so studenou vodou.

Pijete cez slamku

Pitie cez slamku síce chráni zuby, spôsobuje však aj vrásky v okolí úst či očí. Rovnaký efekt má aj fajčenie.

Nejete žiadne tuky

Trocha tuku je dôležitá pre udržanie mladistvého vzhľadu. Vyberajte si omega-3 mastné kyseliny nachádzajúce sa v olejnatých rybách ako losos či makrela a orechoch, ktoré by ste mali konzumovať aspoň dvakrát týždenne. Udržíte tak pokožku plnú a napnutú a predídete vráskam.

Hrbíte sa

Nakláňanie sa nad klávesnicu počítača dlhé hodiny poškodzuje a ohýba vašu chrbticu a časom ovplyvní aj váš celkový postoj tela. Chrbtica má prirodzene tvar písmena S, ktorý nám ponúka ideálnu oporu. Nesprávne ohýbanie chrbtice poškodzuje svaly, platničky a kosti, čo vedie k bolestiam, únave, spinálnej degenerácii a permanentným deformitám. Preto si kontrolujte správne držanie tela viackrát denne – ucho, rameno a bok by mali byť počas sedenia v jednej línii.

13 TIPOV AKO SPEVNIŤ TVÁROVÉ SVALY A VYŠKRTNÚŤ VRÁSKY ZO SVOJHO ŽIVOTA

FAKTY O RETINOLE. PREČO HO POUŽÍVAM A PREČO JE NAJLEPŠOU VOĽBOU NA LIEČBU VRÁSOK A AKNÉ

VEKOM OCHABUJE NIELEN POKOŽKA, ALE AJ KOSTI NA TVÁRI PODLIEHAJÚ STARNUTIU

<a href=’https://www.freepik.com/free-photo/close-up-of-tired-young-woman-rubbing-nose_1304401.htm’>Designed by Freepik</a>

Iveta Štecová
Iveta Štecová
Articles: 451